Het realiseren van een juiste bedrijfshuisvesting vergt meer dan slechts het zoeken van een geschikt object. Met precisie en optimale aandacht dienen diverse aspecten zorgvuldig te worden afgewogen.

De beste illustratie hiervoor kan gevonden voor in een recentelijk praktijk casus binnen Verhoeff Makelaars. Recentelijk kregen wij het verzoek ter begeleiding van een maatschappij naar een nieuwe bedrijfshuisvesting. Gedurende een tweetal opvolgende besprekingen werden vastgesteld:

  • Welke vestigingsplaats wenst het bedrijf en waarom ?
  • Hoeveel werkplekken dient het te huisvesten ?
  • Afdelingen scheiden of juist bundelen ?
  • Is uitstraling evenals locatie van het object van belang ?
  • Bestaande bouw of is nieuwbouw gewenst ?
  • Langetermijn planning van de onderneming.

Na de besprekingen was er meer informatie over locatie, grootte in respectievelijk aantal m2 evenals bestaande- of nieuwbouw. Met genoemde eigenschappen startte er een zoekopdracht, de uitkomst betrof een drietal locaties welke door ons zorgvuldig met alle mogelijk- en onmogelijkheden werden gepresenteerd en bezocht.

Adviserend en verrichting van ondersteunend onderzoek brengt de maatschappij bij een uiteindelijke keuze waarna het onderhandelingstraject met de verkoper kon worden ingezet. Enige weken later, na een succesvolle onderhandeling, kan een overeenkomst worden opgesteld.

Bovenstaand illustreert een directe communicatie tussen makelaar en opdrachtgever, één van de accenten binnen onze makelaardij.

Begin 2006 ontving Verhoeff Makelaars een opdracht van Allianz Nederland ( Allianz Inkomensverzekeringen ).
Binnen 2 maanden vestigde Allianz zich in Alphen aan den Rijn met een nieuw gespecialiseerd bedrijf: inkomensverzekeringen.
En....Verhoeff Makelaars maakte de tekst in het Vaandel van Allianz waar: "net even meer dan je verwacht".